Rondje Nederland

2 augustus 2019 - Holten, Nederland

Door de tropische temperaturen start ik zaterdag 3 augustus met een tocht langs de grenzen van Nederland, die dag fiets ik naar Buurse om vanaf daar echt langs de grens te gaan fietsen.

Vertrek

Ongeveer 11.00uur vetrokken om via Markelo en Stokkum naar Diepeheim te fietsen, als je dan door het Stedeke fiets kun je echt genieten van de mooie kunst en de gezellige  straatjes en winkeltjes. Wat schets dan je verbazing dat op het terrein waar vroeger die mooie speeltuin van Roelofsen was , nu een truckersfestival is met allemaal hele gote vrachtauto' s. Maar goed even verder kom je dan langs en soort Hans en Grietjes huis. Als je goed kijkt zie je dat Grietje rechts naast het huisje in de tuin bezig is.

Watermolen

Even later langs de Deepse Watermolle, dan ben je dat truckfelstival helemaal vergeten. Vooral als de camping dan ook een plaatje blijkt te zijn, maar dat mag ook wel voor €7,00 per nacht incl.stroom en warm water.

Buurse

Sta je daar midden in het bos te kijken hoe hard een velldmuisje heen en weer rent. Dan hoor je verte gezang, komt er een lange huifkar met een Duits koor. Ik wist niet dat dat zo mooi klinkt, echt een kippevel moment. Ik moest ook aan mijn vader denken: " Ie kont zegg'n van die Duutser wai wilt mar zing'n det kont ze."

Zondag 4 augustus

Boedeltje weer ingepakt om naar Sinderen te gaan, het was wel stukkie om maar ben toch even bij de fam. Bakhuis op de koffie gegaan en dat was gezellig, ondertussen ook maar even het eten opgescharreld en toen weer op weg naar Sinderen. Mooie camping met veel ruimte, het was trouwens warm genoeg om te fietsen., Leuke dag!

Maandag 5 augustus

Op naar Groesbeek, via een route die in ieder geval niet via Emmerich over de hoge Rijnbrug zou gaan. Moest wel een stuk Duitsland door maar dat is normaal als je dicht langs de grens fietst. Ik zag wel vaak het bord Emmerich staan maar ja het zal wel goed zijn want Google heeft altijd gelijk, tot je dit ziet. Ik dacht net doen of je gek bent,dus trappen maar!

72_big

Maar lieve mensen wat is ie lang en hoog en wat waaide het hard,, maar toch goed op de campingin Groesbeek aangekomen.

Emmerich,_brug_over_de_Rijn_foto3_2011-02-09_13.36

In de buurt van Groesbeek is het al aardig heuvelachtig, dan is de camping ook nog een soort van manege met de nodige vliegen. Maar de plaats was top. Maar goed op naar Geijsteren en naar camping de Buijzerd, dit was weer een plaatje hele ruime plaatsen midden in het bos onder hoge dennen. Geweldig, alleen vergeten foto te maken.

Woensdag 7 augustus

De weg naar Geijsteren voelde als vals plat en de camping was helemaal vol en werd verwezen naar de Bot Koel. Een SRV camping die bekroond was als beste camping van die club. Nou mensen je mocht willen dat je thuis dit sanitair en uitzicht had!

20190808_201451

De camping in

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. H.Bakker:
    19 juli 2019
    Natuurlijk ga ik je volgen! !
  2. Jansje Bakker:
    3 augustus 2019
    Hé veel(fiets)plezier!!!!
  7. Martin:
    6 augustus 2019
    Ie kunt zegg'n van die Duutser wai wilt mar zing'n det kont ze.". Kende ik niet